zondag, januari 30, 2011

Honderden vrijwilligers ‘upgraden’ Amsterdam met tientallen duurzame initiatieven

Honderden vrijwilligers ‘upgraden’ Amsterdam met tientallen duurzame initiatieven

‘Amsterdam, 27 januari 2011 – Nederland een stukje mooier en beter maken. Dat is het doel van ‘7 Days of Inspiration’. In zeven dagen tijd – van 28 februari tot 6 maart 2011 – worden door heel Nederland tientallen initiatieven ontplooid zonder geld maar mét gebruik van sociale overwaarde: kennis, tijd, ruimte, materiaal of inspiratie die je 'over' hebt.

Iedere dag van de week heeft een eigen thema zoals ‘voeding’, ‘werk’ of ‘zorg’. Ieder project is gekoppeld aan een of meerdere thema’s. Wat zijn de projecten in Amsterdam?

-    One Day a Dream SchoolSpeel!Handige energie, Poëziemiddag, CompassielokettenDag van de waarderingOnderzoek: Upgrading leervermogen van Nederland, Boek Uitlenen 2.0Groene PCDuurzame verbindingTuinboon je mee?Weet wat je eet#7diOST soundtrack,SamSam AmsterdamNachtrestaurant.

Het  Amsterdamse “7 Days” team biedt met deze projecten mensen en organisaties de helpende hand door nieuwe manieren van samenwerken tot stand te brengen en initiatieven te lanceren die niemand voor mogelijk houdt.

Heel Nederland doet mee
De initiatieven worden naast Amsterdam ontplooid in meer dan 15 gemeenten, waaronder Amersfoort, Breda en Rotterdam. Dat gebeurt verspreid over zes dagen, tussen 28 februari en 5 maart. “En op de zevende dag is er ruimte voor feest!”, vertelt initiatiefnemer Martijn Aslander. “Dan vieren we met elkaar wat we bereikt hebben: maatschappelijke initiatieven die er toe doen en die blijvend waarde hebben.”

Langdurig mooier
“Dankzij de activiteiten die we met z’n allen ontplooien tijdens ‘7 Days of Inspiration’ is Nederland straks mooier voor mens, maatschappij en milieu”, licht  Aslander toe. “En de resultaten werken ook na 6 maart nog door”. Mensen kunnen dus op de langere termijn profiteren van wat alle vrijwilligers voor elkaar krijgen.

Aanmelden
Aanmelden als vrijwilliger kan nog steeds. Voor alle projecten staat op http://www.7di.nl/steden/amsterdam precies wat je kunt bijdragen.

maandag, januari 03, 2011

BusinessBootCamp werkt

Beste Vrienden,

Ik heb me positief verbaasd over de hoeveelheid leermomenten die, een overigens kosteloos, seminar je ten deel kunnen vallen. We "weten" allemaal wel een aantal valkuilen bij ons zelf en in zakendoen te benoemen. Ik merkte bij kennissen als ik enthousiast over de inspirerende Nisandeh Neta en zijn workshop aan het vertellen was dat er in eerste instantie een reactie komt " Ja dat weet ik al!" Echter als je ze dan vraagt wat ze er aan doen en hoe ze naar die situaties kijken dan word het gebagatelliseerd.  De kracht van de workshop zit in het feit dat je ook tools krijgt aangeboden om je mindset te veranderen en die voorkomen dat je in de de oude valkuilen blijft stappen. Als je overtuigd bent van de kracht hierachter dan voorkom je ze automatisch, en als je iets sceptisch tegen aan kijkt dan zal je op zijn minst een grote herkenning krijgen en je acties op tijd veranderen!

Enkele sterke punten:
- Herken je beperkende overtuigingen en zet om naar scheppende kracht
- Stap uit de traditionele "Nederlandse" manier van denken over zelfstandig ondernemen
- Leer creatief en vrij met andere ondernemers samen te werken
- De belangrijkste punten om een succesvolle onderneming te drijven (erg duidelijk uitgelegd)

Business Bootcamp heeft mij duidelijk inzicht gegeven dat ik dacht vrij te zijn van beperkende overtuigingen en dat dus niet was. Ik wel degelijk een beperkende visie had op hoe je als ZZP'er je werk kan doen. Tijdens en na de workshop is mijn netwerk van ondernemers gegroeid en heb ik een grotere revenu gekregen. Over het geheel genomen is "werk" heel veel leuker geworden en hou ik meer tijd over voor mijn privé leven!

Ik kan elke ZZP'er en ondernemer aanraden om Business Bootcamp mee te maken. Het geeft je een helderder zicht op je ondernemerschap en je zal er persoonlijk ook een blijer mens van worden.
Klik op de deze link om de eerste stap naar succes te zetten!

dinsdag, december 21, 2010

Nieuw in Foursquare: Foto’s en comments

Nieuw in Foursquare: Foto's en comments

Danny Oosterveer | @



En tijdje geleden werd het al aangekondigd, en nu is het zover. Foursquare heeft zojuist op haar blog bekend gemaakt dat binnen enkele uren de nieuwe versie van Foursquare voor iPhone verschijnt waarbij gebruikers foto's bij locaties kunnen uploaden. Ook kunnen er nu comments worden geplaatst. Gebruikers van Android en Blackberry moeten nog even geduld hebben, die worden respectievelijk later deze week en in januari geüpdatet.

De functies die zijn toegevoegd, worden op de blog van Foursquare als volgt uitgelegd:

  • Comments make meeting up and exploring so much easier. Improve your day by telling a friend that you're around the corner and they should swing by. And getting a last-minute comment reminding you to order the best dish saves your meal. (You can even comment on the website and from check-in links posted to Facebook and Twitter!)
  • Tips with photos changes everything. See dishes before ordering them, figure out if a venue looks fun, or easily identify a hard-to-find spot. More info = better exploration.
  • The past comes to life. You can visit your history page on foursquare.com to see all the places you've been, with photos and comments preserved. Remembering is more fun than ever.

 

Om goed gebruik te makken van comments, wordt aanbevolen om push notifications aan te zetten zodat je weten wanneer je vrienden een comment plaatsen. Standaard zijn foto's alleen te zien voor je vrienden, en voor Facebook- en Twittergebruikers als je daar je checkin deelt. Er zijn al een aantal partners die gebruik maken van de nieuwe functies van Foursquare. Als je incheckt via Instagram wordt de foto automatisch doorgezet naar Foursquare. Een functies zijn nog in ontwikkeling. Zo kondigt Foursquare aan dat binnenkort foto's met Facebook en Flickr kunnen worden gedeeld.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101221_nieuw_in_foursquare_fotos_en_comments/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_content=Twitter

maandag, december 20, 2010

Nieuwe ontwikkelingen binnen Facebook: Online marketeers opgelet


Nieuwe ontwikkelingen binnen Facebook: Online marketeers opgelet

Peter Minkjan (SPIL GAMES) | @
Social media marketing,



Facebook is constant bezig met het vernieuwen en aanpassen van haar netwerk. Zo werd vorige week een nieuwe lay-out van de persoonlijke profielen uitgerold. Ook de mogelijkheden voor bedrijven om het sociale netwerk als marketingkanaal in te zetten veranderen. Online marketeers opgelet: de vier belangrijkste ontwikkelingen voor bedrijven op een rij.

#1 Nieuwe lay-out voor Facebook fan pagina's

Vorige week heeft Facebook de lay-out van de persoonlijke profielen veranderd. Foto's hebben een veel prominentere rol gekregen. Het ziet er naar uit dat ook de fanpages die bedrijven kunnen inzetten om aanwezig te zijn en fans te genereren, een nieuwe lay out krijgen. Het prototype stond zelfs al korte tijd live, maar dit was blijkbaar niet de bedoeling. Facebook heeft haar netwerk zelfs enkele minuten plat gelegd om te de roll out terug te draaien.

De belangrijkste verandering die bij de nieuwe lay-out in het oog springt: de navigatie tussen de verschillende tabs verschuift van bovenaan de pagina naar links. Tevens komt er een integratie van Facebook Questions op de fan pagina's. Persoonlijke profielen krijgen daarnaast een tab genoemd 'Memories', waarbij je informatie over een gebruiker gerangschikt per jaar ziet (aantal nieuwe vrienden, foto's, status updates etc.). Op Mashable worden nog een aantal nieuwe features van de nieuwe profielen besproken.

#2 Facebook vergroot het aantal advertenties

Waar eerst slechts drie en later vier advertenties per pagina werden vertoond, wordt dit aantal nog verder verhoogd tot vijf. Dat betekent dat er 20% meer ad inventory beschikbaar is voor adverteerders. Dit heeft tot gevolgd dat de CTR zal dalen (meer advertenties die schreeuwen om aandacht). Maar ook de CPC zal hierdoor dalen, wat goed nieuws is voor adverteerders. Om met de toegenomen onderlinge concurrentie toch kliks te genereren, dien je nog meer te testen met verschillende adverentievariaties. Ook moet je nog meer focussen op het gebruik van afbeeldingen en gebruik maken van het sociale aspect van de advertenties. Ook deze tips (en deze) voor adverteren op Facebook helpen je om boven de concurrentie uit te steken. Onthoud dat je binnen Facebook target op basis van demografische kenmerken en interesses en niet op basis van keywords, zoals met zoekmachinemarketing. Aim Clear geeft duidelijke voorbeelden hoe je dit in de praktijk kan brengen.

#3 Facebook start met externe display advertising?

Social Media analist Lou Kerner gaf deze week aan dat hij verwacht dat Facebook over vijf jaar 200 miljard waard is. Eén van de redenen waarom hij dat denkt, is omdat Facebook aan het testen is met het vertonen van display advertenties met sociale context buiten Facebook. Dit betekent een frontale aanval op Google en haar advertentieplatform AdWords. Zoals eerder al gemeld is de toekomststrategie van Google gefocust op local, mobile en social, waarbij social tot nu toe het zwakste punt van de strategie is. Als Facebook succesvol in staat is om ook op externe websites display advertenties te vertonen met een sociale context (wat je vrienden leuk vinden), heeft het een groot voordeel t.o.v. Google, die nog niet over deze informatie beschikt. Deze clash of the titans wordt ongetwijfeld vervolgd in 2011.

#4 Facebook Deals

Een aantal maanden geleden introduceerde Facebook Places. In Nederland moeten we er nog even op wachten, maar een gewaarschuwd marketeer telt voor twee. Facebook Places is een location based service vergelijkbaar met Foursquare, waarmee je als Facebook gebruiker simpel kan laten zien waar je bent, met welke vrienden je daar bent en wat je aan het doen bent. Tevens kun je meteen zien welke vrienden bij jou in de buurt zijn. Voor bedrijven is het belangrijkste onderdeel van Places de Deals. Hiermee kun je gebruikers die in jouw bedrijf inchecken belonen met een korting, aanbieding of een gratis artikel. Het is met Facebook Deals dus mogelijk om heel gemakkelijk een loyaliteitsprogramma op te zetten. En het mooie is: het is voor bedrijven is het geheel gratis te gebruiken. Facebook Places is met name heel interessant voor bedrijven met fysieke locaties. Met Places mengt ook Facebook zich sterk in de strijd om de lokale adverteerder.

Impact van de veranderingen

Facebook groeit nog steeds bijzonder snel en biedt voor bedrijven grote mogelijkheden om haar doelgroep te bereiken en om met hen te communiceren. Langzaamaan beginnen Nederlandse bedrijven dit ook in te zien en Facebook op te nemen in hun marketingplannen. Bovenstaande veranderingen zal dit alleen nog maar versnellen. Ik ben benieuwd hoe Facebook zich het komende jaar gaat ontwikkelen en ben ook benieuwd naar jullie mening daarover.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101220_nieuwe_ontwikkelingen_binnen_facebook_online_marketeers_opgelet/

woensdag, december 15, 2010

mSpot Music App Puts Your iTunes Library Into the Cloud

mSpot Music App Puts Your iTunes Library Into the Cloud
Wednesday, 15th December 2010, 10:12 am 


Apple has approved the new mSpot Music app that lets you take your entire iTunes library and stream it from the cloud.

Enjoy your music anywhere– in two easy steps:
1. Go to www.mSpot.com and put your iTunes collection from your PC/Mac into your own personal music locker on the Internet. Once you've uploaded your music "into the Cloud" – you can access it anytime, anywhere from your iPhone or any PC/Mac.
2. Download the mSpot Music app for your iPhone.

All your online music will magically be there already! Throw away your USB cord and say goodbye to manual syncing – mSpot does it all auto-magically for you.

Benefits? No work. No Cables. Stream your music, without using phone storage. Get song lyrics on your phone – along with all your playlists and cover art from iTunes.

You can download mSpot Music from the App Store for free. The service lets you store 2GB of music free and offers a paid plan of 40GB, enough for approximately 32,000 songs, for $3.99/month.

Read More


Recent Apple News Entries
2010-12-15 10:54:07 - Epic Games to Release Unreal Development Kit for iOS Tomorrow
2010-12-15 10:33:41 - mSpot Music App Puts Your iTunes Library Into the Cloud
2010-12-14 23:55:46 - Toshiba Denies Apple is Investing in its New LCD Plant
2010-12-14 23:50:32 - 3 U.K. to Offer Unlimited Mobile Internet Starting Tomorrow
2010-12-14 23:41:03 - Apple Gets Approval for iBookstore Canada
2010-12-14 17:16:58 - Apple Releases iOS 4.2.1 for Apple TV 2
2010-12-14 16:28:40 - 3-in-1 iPad Dongle Offers USB, SD, and MicroSD Connectivity
2010-12-14 16:06:28 - AirPlay From Your iPhone to Your Mac! [Video]
2010-12-14 14:00:16 - Apple to Debut First iAd for iPad Today [Screenshots]
2010-12-14 13:53:23 - EA Releases SimCity Deluxe for iPad 
[more][rss]



Follow iClarified




Jailbreak iOS 4.2.1 Guide for iPhone 4.2.1, iPod touch 4.2.1, and iPad 4.2.1

Posted: 14 Dec 2010 11:46 AM PST
If you'd like to jailbreak iPhone 4.2.1, iPod touch 4.2.1, or iPad 4.2.1, you can do so by following the guide below. Currently the only tool that supports iOS 4.2.1 jailbreak right now is redsn0w (by iPhone Dev Team).
The other jailbreak tools: greenpois0n (by Chronic Dev Team), and limera1n (by Geohot) haven't been updated to support the jailbreak for iOS 4.2.1 yet.


IMPORTANT: We recommend that only iPhone 3G,  and older iPod touch users jailbreak. This jailbreak is only untethered for the older iOS hardware. All of the newer devices are tethered, meaning you will need to re-jailbreak each time you reboot your iDevice. If that is fine with you, then go on and jailbreak.
  1. Download iUserbar new – click here (works on Firefox, Internet Explorer, and Safari)
  2. In iUserbar new, click the "Downloads" button and then click on your iOS 4.2.1 firmware to download it.
  3. In iUserbar new, click "Downloads" and click on Download redsn0w to download redsn0w.
  4. Now open redsn0w, and click the Browse button.
  5. Locate your device's IPSW file that you downloaded in step 2 and click Open.
  6. The redsn0w window will have the "IPSW successfully identified" message. Click the Next button to continue.
  7. redsn0w will ask you to "Please select which options you would like to have". Make sure the Install Cydia box has a check on there and then click Next.
  8. redsn0w will ask you to make sure your device is both OFF and PLUGGED IN to your computer. Make sure you plug in your device in to your computer and then turn it off. Click Next once you have done this.
  9. redsn0w will now ask you to connect your device in DFU mode.
  1. Hold down the Power button for 3 seconds
  2. Without releasing the Power button, also hold down the Home (bottom center button) for 10 seconds
  3. Without releasing the Home button, release the Power button BUT KEEP holding the Home button for 30 seconds
  • If you don't do this properly you will get a DFU Mode Failed message and you'll have to go back to step one.
  • Once this process is complete, your device will restart and it will have the Cydia icon!
Related posts:
  1. How to jailbreak with redsn0w
  2. Jailbreak iPhone 3.0.1
  3. Jailbreak iPhone 3.1

Reiki Wereld: spreuken

Reiki Wereld: spreuken:

Als je denkt dat je er bent, dan ben je er nooit.

Patrick Bömer

zaterdag, december 11, 2010

iClarified - Apple News - Cydia is Coming to the Mac!

Quoted from http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=13167:

iClarified - Apple News - Cydia is Coming to the Mac!

Apple News | Cydia is Coming to the Mac!  
Friday, 10th December 2010, 07:12 pm   
This entry needs translation. To help us and submit a translation please click here

Apple is busily working to bring the App Store to the Mac and now Saurik has announced that he will be bringing Cydia to the Mac as well.

According to TUAW, Saurik presented at 360|MacDev giving an overview of his upcoming jailbreak store for Mac OS X, Cycript, and Cydia Substrate.

Currently, Cydia Installer has been used by about 10% of all iPhone users, or about 10 million devices. There are well over 30,000 packages available for iOS, and a lot of open source material can be downloaded from Cydia. He refers to Cydia as a store for things that are not apps, but extensions of what iOS devices can do.

Freeman felt that the same type of store would be useful for Mac OS X devices; the result is a Mac Cydia, which will be available "within weeks." With today's news that the Mac App Store will not support in-app purchases, something that is critical to the freemium app model that is so successful in the iOS world, a Mac Cydia might be just the web store for a number of Mac developers.


Those developers interested in getting their app on the Cydia Store for Mac can contact contact patrick at saurikit.com.

With post more details as they become available...

Read More

,

woensdag, december 01, 2010

Waarom Google 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon · Marketingfacts



Waarom Google 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon

Deze week werden de geruchten dat Google Groupon wil overnemen steeds heftiger. En waar eerst $2,5 miljard werd genoemd als overnamesom, is deze nu al opgelopen tot $5a $6 miljard. Op het eerste gezicht een nogal vreemde acquisitie van Google: waarom zoveel geld betalen voor een bedrijf dat slechts twee jaar oud is en niet in het bezit van een gepatenteerde en verdedigbare technologie? Ook bij mij deed het eerst de wenkbrauwen fronsen, maar als je verder kijkt past de overname perfect in de groeistrategie van Google.

Huh? Groupon
Groupon is een twee jaar oud bedrijf. Dagelijks bieden ze een product of dienst aan met hoge korting, waarbij de aanbieding alleen doorgaat als er voldoende kopers zijn. Naar eigen zeggen geven ze de kortingsbon een nieuwe dimensie. De nieuwigheid van die dimensie valt reuze mee, maar met een vleugje ‘social’ weten ze het “collective buying power” concept bijzonder succesvol in de markt te zetten. Participerende winkeliers rekenen af op CPA basis. In Nederland is Groupon sinds maart 2010 actief, eerst als onderdeel van het Duitse MyCityDeal maar na dat deze Duitse kloon werd overgenomen ging het concept verder onder de huidige naam Groupon. Deze naam is een samentrekking van de woorden group en coupon.



De groeistrategie van Google

Waarom Google het astronomische bedrag van bijna 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon ligt in de strategie en toekomstvisie van Google. Allereerst is het van groot belang om te beseffen dat de core business van Google niet de zoekmachine en de achterliggende technologie is; Google is de meest geöliede en efficiënte advertentieverkoopmachine ter wereld met haar advertentieprogramma AdWords. En Google wil deze machine nog verder verbeteren. De strategie om dit te doen laat zich kenmerken door drie kernwoorden: local, mobile en social. Groupon moet het glijmiddel tussen deze drie kenmerken worden.
Local
Nu bijna iedere grote adverteerde honderdduizenden, zo niet miljoenen per jaar spendeert in AdWords, zit de grootste groei in het nog onontgonnen terrein van de lokale adverteerder: de MKB’er. Google is al een hele tijd bezig om allerlei diensten aan te bieden om lokale vindbaarheid te verbeteren. Met productintroducties zoals Google Boost en Hotpot; een ‘local recommendation engine’ voor Google Places.



Mobile
Het gebruik van mobiel internet groeit enorm hard. Het gebruik is in Nederland het afgelopen jaar verdrievoudigd en die groei zal de komende jaren alleen maar meer worden. Deze toename van mobiel internet blijkt nauwelijks te kannibaliseren op het ‘reguliere’ internetgebruik. Google probeert op deze groei in te springen met haar eigen platform Android en het pushen van AdWords Mobile. Mobiel adverteren is terecht een sleeping giant genoemd en Google zal er alles aan doen om deze reus te ontwaken.
Social
Google voorspelde enkele maanden geleden dat in 2015 meer dan 75 procent van de advertenties een sociaal component zal bevatten. Hier is echter een probleem, Google heeft in tegenstelling tot Facebook die sociale data (nog) niet. Google weet wel wat mijn voorkeuren zijn (op basis van mijn surfgedrag in het Google Display Netwerk), maar ze weten niet wie mijn vrienden zijn. Dit proberen ze op te lossen door de introductie van hun eigen sociaal netwerk Google Me. De introductie is echter tot april 2011 uitgesteld. Tot nu toe is dit het meest zwakke onderdeel in de groeistrategie van Google.

Waar past Groupon in deze strategie?

De acquisitie van Groupon voldoet aan alle drie de kenmerken. Groupon heeft namelijk een indrukwekkend netwerk onder restaurants, cafés, fitnesscentra en andere lokale adverteerders in honderden steden wereldwijd. De grote kracht van Groupon schuilt niet in de technologie, dat bewijzen de vele klonen wel, maar ligt in het ongeëvenaarde bereik onder en aandacht voor lokale adverteerders. Google is bereid daar heel diep voor in de buidel te tasten. Het ligt voor de hand dat Google Groupon na de overname zal integreren binnen Google Places, waarbij ze Groupon deals laten zien als tags. En voor het sociale aspect kunnen ze binnen Hotpot laten zien welke deals jouw vrienden leuk vinden en deze aanraden. Kortom:de overname past naadloos in de groeistrategie van Google.

Is Groupon het waard?

Rest de belangrijkste vraag: Is Groupon de investering waard? Velen zeggen van niet en er zullen ontegenzeggelijk goedkopere opties zijn om de hierboven local & mobile strategie uit te voeren. Maar omdat Google een absolute meester is in het verkopen van advertenties denk ik dat de investering binnen enkele jaren kan worden terug verdiend. Ik ben meer benieuwd naar hun social strategie; hoe denken zeThe Social Network te verslaan op dat gebied, want in dit geval is een overname geen optie.
Waarom Google 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon · Marketingfacts

Coffeeshop krijgt toch toegangspas - AMSTERDAM - PAROOL

Coffeeshop krijgt toch toegangspas

De illegale handel zal blij zijn met de "regering" ....

Toeristen bezoeken een coffeeshop in de Warmoesstraat Amsterdam. © gpd
01-12-10 11:02 uur
AMSTERDAM - Ook Amsterdam ontkomt niet aan een pasjessysteem voor coffeeshops. Gemeenten mogen niet zelf beslissen hoe ze omgaan met de verkoop van softdrugs.

Tot die conclusie kwam de Tweede Kamer gisteren. Een motie van SP, PvdA, GroenLinks en D66 om 'bijvoorbeeld Amsterdam' de vrijheid te laten voor een eigen aanpak van coffeeshops, haalde het niet.

Daarmee maakte de Tweede Kamer een einde aan elke Amsterdamse illusie dat de stad de dans kan ontspringen. Het kabinet wil dat coffeeshops besloten clubs worden die alleen voor meerderjarige inwoners van Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.

Burgemeester Eberhard van der Laan keerde zich onlangs tegen dit plan. In Amsterdam zal dat volgens hem leiden tot straathandel en illegale doorverkoop van softdrugs.

Verder zei minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) gisteren dat Amsterdam zich niet kan onttrekken aan de in het regeerakkoord voorgestelde verplichting coffeeshops op tenminste 350 meter afstand van scholen te houden. Dat is volgens haar hard nodig 'juist in Amsterdam met scholen waar zo veel gebeurt,' zei ze. (HET PAROOL)
Coffeeshop krijgt toch toegangspas - AMSTERDAM - PAROOL