dinsdag, oktober 26, 2010

T-Mobile-lul

T-Mobile-lul

Er zijn mensen met wie je het beter niet aan de stok krijgt. Met de cabaretier Youp van 't Hek bijvoorbeeld. Ik heb het hier niet over zijn scheldtirade aan het adres van Peter Vandermeersch, in De slimste mens. Dat was spielerei. Van 't Hek heeft grotere scalpen aan zijn gordel hangen. Hij is internationaal de enige komiek die een miljoenenbedrijf radicaal van de markt heeft gelachen.


In een conference in 1989 begon de cabaretier te fulmineren tegen Buckler, het alcoholvrije bier van Heineken. Geen spaander liet hij heel van 'die Buckler-lullen, die met hun autosleutels in het café staan terwijl ik sta bezopen te worden'. Geen Nederlander riskeerde nog met dat alcoholvrije bier gezien te worden, uit angst uitgelachen te worden. Bucklers verkoopcijfers kelderden, en drie jaar later verdween het merk van de markt.

Van 't Hek heeft nu een nieuw slachtoffer: T-Mobile. Zijn studerende zoon heeft het al maanden aan de stok met die telefonieprovider. Ingewikkelde affaire, u weet hoe dat gaat. Hoe dan ook, Van 't Heks zoon is in zijn recht en dat geeft de provider ook toe, maar ondertussen zit hij al wel zes weken zonder gsm en is er niemand die hem helpt. Ook vaders pogingen om iets te forceren stootten op een kafkaiaanse muur.

Dus begon de cabaretier venijnig te twitteren. En wijdde hij er zaterdag een column aan in NRC Handelsblad. Waarop hij duizenden aanmoedigende reacties kreeg. Nu gaat hij een website openen waarop mensen hun slechte ervaringen met helpdesks van grote bedrijven kwijt kunnen. 'Want het moet maar eens uit zijn met die terreur.'

Bij T-Mobile worden ze zenuwachtig. Voorlopig schatten deskundigen de imagoschade op 300.000 euro, op voorwaarde dat Van 't Heks campagne nu ophoudt. Misschien toch maar snel zoon Van 't Hek een nieuwe gsm bezorgen. Een heel dure, met excuses afgeleverd. 'Sorry, wij zijn T-Mobile-lullen. Het zal nooit meer gebeuren.'
Search Amazon.com for youp van het hek

Geen opmerkingen: