dinsdag, april 06, 2010

Psycholoog: Pornofilms maken meisjes biseksueel

Psycholoog: Pornofilms maken meisjes biseksueel

Tegenwoordig noemen veel meer meisjes dan vroeger zichzelf biseksueel of lesbisch. In Amerika noemt iets minder dan 15 procent van de vrouwen zich niet heteroseksueel. Volgens psycholoog Leonard Sax, die een boek schreef over meisjes van tegenwoordig, komt het doordat veel meer mensen opgroeien met het kijken naar porno.

Meer vrouwen dan vroeger zeggen op vrouwen te vallen Meer vrouwen dan vroeger zeggen op vrouwen te vallen

(n.b. PB; mensen zijn nooit 100% hetero/homo. Dat de invloeden van de media invloed hebben op wat we "als normaal" zien is een beperking van de ontvanger van de boodschap ... )

Katy Perry - I kissed a girl

Dat meldt Psychology Today.

Sax, arts en psycholoog, vond het opvallend dat vijftien procent van de vrouwen zegt (ook) op vrouwen te vallen, terwijl maar ongeveer 5 procent van de mannen biseksueel of homoseksueel zegt te zijn. Uit onderzoek uit de jaren zeventig blijkt dat altijd ongeveer 2 procent van de vrouwen op vrouwen valt. Sax probeert de toename naar 15 procent te verklaren.

Een reden kan zijn dat biseksualiteit bij meisjes veel meer geaccepteerd is dan bij mannen. Sterren als Angelina Jolie, Megan Fox, Lady Gaga en Lindsey Lohan komen openlijk uit voor hun biseksualiteit. De heteroseksuele Katy Perry scoorde een wereldwijde hit met haar 'I kissed a girl and I liked it'.

Voor de mannen
Een andere reden is volgens Sax dat meisjes met elkaar zoenen omdat jongens dat leuk vinden. Jonge mannen kennen dat uit pornofilms, waar tegenwoordig vrijwel elke jongeman naar kijkt omdat het via internet zo toegankelijk is geworden.

Volgens Sax kan de seksualiteit van vrouwen daadwerkelijk veranderen als ze een meisje zoenen en dat prettig vinden, omdat de emotionele band met een andere vrouw vaak dieper gaat dan de band met een (jonge) man.

http://www.elsevier.nl/web/Lifestyle/262306/Psycholoog-Pornofilms-maken-meisjes-biseksueel.htm?utm_source=Nieuwsbrief_lifestyle&utm_medium=email&utm_campaign=Nieuwsbrief

Geen opmerkingen: