maandag, april 06, 2009

AMSTERDAM - Oosterpark drooggelegd - regeltjes geile bestuurders ...

Oosterpark drooggelegd

regeltjes geile bestuurders die alleen symptoom bestrijding kunnen bedenken
omdat de oorzaak aanpakken hersenen en inspanning vereist .....NL ten TOP :-(

De drooglegging van het Oosterpark is voor zeker twee maanden. Beroerde timing vinden sommigen net nu het weer beter begint te worden. Foto Olivier Midden
AMSTERDAM - Drukte zondag in het Oosterpark, met hier een daar een biertje of een roseetje. Voorlopig was het de laatste dag dat dat mocht. Bij een boom draait een slecht geklede man rondjes om zijn eigen as, terwijl hij onverstaanbaar voor zich uit murmelt. Naast hem ligt een kartonnen tray vol met lege bierblikjes van een goedkoop merk.

''Je kijkt er toch steeds naar, om zeker te weten dat hij geen gekke dingen gaat doen,'' merkt Mario de Graaff (37) op terwijl hij aan zijn eigen blikje bier nipt. Naast hem zit zijn vrouw, tussen hen in kruipt hun kindje. ''Maar gehele drooglegging van het Oosterpark vind ik toch wat overdreven. Het lijken wel de jaren dertig in Amerika.

Even verderop heeft D66 een tent opgezet en een tafel vol bier en wijn klaargezet voor de buurtbewoners. Het is een laatste verzet tegen het alcoholverbod, dat vandaag voor zeker twee maanden ingaat. ''Ik vind de timing nog wel het meest beroerd,'' merkt Jeroen van Spijk (D66) op. ''Juist nu het lekker weer begint te worden, moeten de flessen rosé thuisblijven.'' Volgens Van Spijk erkent D66 wel dat de verslaafden hier een probleem zijn. ''Maar dit is alleen maar het probleem verplaatsen. Straks staan ze ergens anders overlast te veroorzaken, terwijl wij hier niet meer kunnen genieten van ons biertje.

'Verbod lijkt me onnodig'

Marleen Golsteijn (24) staat na het joggen even uit te blazen bij het drinkkraantje. Twee keer per week rent ze een rondje in het park, maar heeft nooit last van de dronkaards. ''Een verbod lijkt me onnodig. Ze zitten meestal rustig in het gras of op een bankje. Ik heb daar geen problemen mee, ik houd wel van wat verschillende activiteiten in het park.

Twee oudere mannen nemen vanaf een bankje de drukte in het park waar. Zelf drinken ze niet. Jabbar Noorbakhsh woont even verderop en geniet altijd van de bedrijvigheid in het park. ''Maar er zijn er hier wel een paar die altijd lawaai maken en hun troep op de grond gooien. Zij moeten worden aangepakt, maar niet ten koste van de mensen die hier gezellig op zondag wat willen drinken. Het lijkt mij beter dat agenten strenger optreden tegen de probleemveroorzakers.

Jurr (33) en Audrey Clarke (35) wisten nog niet af van het verbod, maar vinden het helemaal niets. Zelf hebben ze een flesje wijn meegenomen om in het middagzonnetje op te drinken. ''Ik vind het belachelijk. Waar houdt het op? Mogen we straks ook niet meer bellen in het park en de hond meenemen? Dat is nou echt betutteling. Ik blijf hier gewoon mijn wijn drinken, al moet ik het overgieten in een frisdrankflesje.'' (MEREL STRAATHOF)
PAROOL: AMSTERDAM - Oosterpark drooggelegd

Geen opmerkingen: