donderdag, april 09, 2009

Toerist blijft weg van 'schone' Wallen

Toerist blijft weg van 'schone' Wallen

Winkels op de Wallen hebben volgens Van der Hooft de afgelopen tijd tussen de vijf en de 35 procent omzet verloren. Foto ANP
AMSTERDAM - Beate Uhse, het Duitse seksimperium dat nu goeddeels in Nederlandse handen is, wil een publiciteitsoffensief om meer buitenlandse toeristen naar de Wallen te lokken.

Beate Uhse ondervindt naar eigen grote nadelige gevolgen van de gemeentelijke aanpak van de Wallen. Het concern heeft in Amsterdam tien winkels en de meeste bevinden zich op de Wallen. ''Het gaat daar niet goed, en dat komt door de maatregelen van de gemeente,'' zegt Serge van der Hooft, sinds deze maand topman van Beate Uhse. ''Seksshophouders lijden er enorm onder. Dit gebied was altijd de grote trekpleister voor buitenlandse klanten. Veel toeristen blijken nu in de veronderstelling te verkeren dat er geen red light district meer is.''

Winkels op de Wallen hebben volgens Van der Hooft de afgelopen tijd tussen de vijf en de 35 procent omzet verloren. ''Bij onze winkels gaat het om tussen de vier en de dertien procent verlies. Maar ons bedrijf merkt het nog eens dubbelop, omdat Scala, onze groothandel, ook levert aan de andere winkels.''

De Beate Uhsetopman wil dat 'de sfeer terugkomt'. (HENK SCHUTTEN)
 PAROOL: De Wallen - Toerist blijft weg van 'schone' Wallen

Geen opmerkingen: