zondag, augustus 17, 2008

Duitse olympiërs uit kleren voor Playboy

HLN: Peking 2008 - Duitse olympiërs uit kleren voor Playboy (380380)

Duitse olympiërs uit kleren voor Playboy

In een welgetimede editie komt de Duitse Playboy vandaag met vier van hun meest sexy Olympiërs op de markt.

Katharina Scholz (25) heeft de eer de cover te mogen sieren. Zij is de ster van het hockeyteam en behoort ook thuis tot ons categorietje WAG's. Scholz is samen met Oliver Hentschel, een ex-international in het hockey. Scholz is niet de eerste olympische hockeyster die uit de kleren gaat voor Playboy. Fanny Rinne ging haar vier jaar geleden al voor. Toen wonnen de Duitse hockeyvrouwen zelfs goud. Peking zijn de eerste Spelen voor Scholz, die deze zomer getransfereerd is van München naar Hamburg. Speciaal om dichter bij Hentschel te kunnen vertoeven. Een echte WAG. "Hockey is sexy", zegt Scholz. "Onder onze rokjes dragen we heus ook geen beschermende schelp, maar gewoon ondergoed."

Nicole Reinhardt (22) is een kajakster uit Mannheim die al goed was voor elf gouden medailles op wereld- of Europese kampioenschappen. Samen met haar 28-jarige vriend Tim Wieskötter, met wie ze sinds vorig jaar samen is, is ze de grote medaillehoop voor onze oosterburen in het kajak. Wieskötter was ook al goed voor olympisch goud in 2004 en heeft zelf al 14 wereldtitels op zijn naam staan, waardoor Nicole en Tim aanspraak maken op het meest gelauwerde sportkoppel ooit. "Gelukkig komt het in mijn sport op techniek aan", zegt Reinhardt. "Anders was ik kansloos tegen de vrouwen die veel dikkere en sterkere armen hebben." Reinhardt probeert zich ook de Chinese taal eigen te maken. "Al is dat een pak moeilijker dan een medaille te halen."

Petra Niemann (30) is al aan haar derde Olympiade toe, maar hoopt in Peking op haar eerste medaille in het zeilen. In de Laser-klasse, waardoor ze een concurrente is voor onze Evy Van Acker. Tweede op het WK 2006, derde op dat van 2007. "Voor deze Spelen heb ik speciaal een psycholoog onder de arm genomen", aldus Niemann. Hij moet me toelaten in China te kunnen pieken." Niemann let ook nauwgezet op wat ze eet in Peking. "Ik heb nog geen slechte ervaring met eten gehad hier. Ik kijk altijd goed of het er lekker uitziet en hoop dan maar dat het geen hond of aap is." Het grote voordeel van Peking vindt Niemann het warme weer. "Ik heb al in regen, hagel en sneeuw getraind, dus dit zonnetje doet me goed. Alles wat we op het water doen is ingestudeerd, al is het allerbelangrijkste dat je de windrichting goed kan lezen."

Romy Tarangui (20) is een judoka uit Frankfurt. Spijtig genoeg, ligt ze al sinds het openingsweekend uit haar eerste olympisch toernooi. Op het EK in Lissabon won ze wel zilver in de zwaarbevochten klasse van -52 kilogram. "Dat ik me kon kwalificeren voor Peking, was al een droom op zich", aldus Tarangui, die dankzij haar vader -waarmee ze op achtjarige leeftijd naar de tatami trok- judoka werd. Ook zij heeft een judoka als vriend: Sven Marisch. "Dankzij het judo, kan ik makkelijk enkele mannen een stamp geven net daar waar ze het niet graag hebben." Zeker als die vinden dat vrouwen in de sport maar weinig elegante spierbundels zijn. "Alsof wij geen stijl hebben." Wat bij deze meteen bewezen is. (hlnsydney/odbs)
14/08/08 03u20

Geen opmerkingen: