vrijdag, oktober 24, 2008

'Toen hij stierf lag ik met een ander in bed' - [Psyche & Relatie]

'Toen hij stierf lag ik met een ander in bed' - vrouw.telegraaf.nl [Psyche & Relatie]

AMSTERDAM -  "Menno zat op de havo een klas hoger dan ik. Niet alleen de meiden van mijn klas, maar ook die van zijn klas adoreerden hem. In onze ogen was hij een jonge god. Lang golvend haar, flink van postuur, altijd charmant, aardig en ook nog eens intelligent. Hij leek ons allemaal leuk te vinden, maar – tot verdriet van alle meiden – had hij voor niemand in het bijzonder belangstelling. Tot die ene dag.

Ads door Google
Gevaar van Hoogspanning
Let op in de buurt van hoogspanningslijnen! Lees de tips.
www.EnergieVeilig.nl/hoogspanning
Besparen Rechtsbijstand
Advocaten zijn duur! Met een rechtsbijstandverzekering niet.
denationale.nl/rechtsbijstand
WA-verzekering afsluiten?
WA verzekerd vanaf €1,29 per maand! Online offerte of direct afsluiten.
www.MoneYou.nl/wa-verzekering

Het was een woensdag in mei. Ik fietste van school naar huis en halverwege zei de band 'pssssttt'... Leeg. Ik stond beteuterd te kijken toen Menno langskwam, stopte en zei: 'Ik loop wel met je mee.' Bij mijn huis aangekomen vroeg hij of ik een keer met hem naar de film wilde. Een lang verhaal kort: we ontdekten elkaar, gingen samen op vakantie en waren intens gelukkig. We trouwden toen ik negentien was. Het was de hemel op aarde.

Na een aantal jaren ging ik werken als directiesecretaresse. Op een gegeven moment vertrok mijn baas en kwam er een nieuwe directeur. Mark was vlot, joviaal en amicaal. Het was even wennen dat hij zo nu en dan zei: 'Wat zie je er charmant uit.' Welke vrouw vindt zo'n compliment nou niet leuk? Na een maand of drie zei hij tegen me: 'Ik ga vijf dagen naar een congres in Londen. Ik kan daar niet buiten mijn secretaresse en mijn vraag is dus of je mee wilt gaan.' Ik was overdonderd. Natuurlijk had ik zin in zo'n snoepreisje, maar ik had ook een bepaald voorgevoel. Dus antwoordde ik dat ik het eerst aan Menno wilde vragen. Mijn lieve man zei onmiddellijk dat dit een unieke kans voor me was, eentje die ik niet mocht laten schieten. Dus ik ging.

In het Londense hotel hadden Mark en ik vanzelfsprekend ieder een eigen kamer. De sfeer op het congres was gezellig, de diners voortreffelijk en aan de bar kwamen alle verhalen los. De tweede avond zei Mark: 'Ik heb geen zin meer in die bar, zullen we op mijn kamer wat gaan drinken?' Ik ga niet alle details opbiechten, maar na verloop van tijd lagen we in zijn bed en deden 'het'. Berouw komt na de zonde. De volgende ochtend voelde ik me vreselijk. Toen ik wakker werd, ben ik meteen naar mijn eigen kamer gevlucht. Ik wilde mijn baas niet zien, wilde weg, me douchen, de afgelopen nacht van me afspoelen. Ik kon me niet meer voorstellen waarom ik het zo ver had laten komen. Ik kon alleen maar denken: 'Mijn god, wat heb ik gedaan?! Ik heb mijn man verraden. Zodra ik thuis ben, ga ik het hem opbiechten, ga ik hem alles vertellen.'

Dat is er nooit van gekomen. Op de laatste dag in Londen belde mijn schoonzus op. Toen ik haar stem hoorde, wist ik al dat er iets vreselijks zou volgen. 'Er is iets verschrikkelijks gebeurd,' zei ze, 'Menno heeft gisteravond een ernstige aanrijding gehad en hij is in de loop van de nacht overleden.' Dat is nu drie maanden geleden. Ik heb mijn man nooit kunnen vertellen wat ik heb gedaan en kan hem ook niet meer om vergeving vragen. Ik ben gestraft voor mijn overspel, voor mijn verraad. Mijn leven ligt in gruzelementen, ik ben kapot. En ik weet dat ik daar zelf de hand in heb gehad, niemand anders. Het is mijn verdiende loon."

In VROUW vertelt blijven de inzenders anoniem. Wil jij ook jouw verhaal delen? Mail of schrijf de redactie: redactie.vrouw@ttg.nl of Vrouw Magazine, Postbus 670, 1000 AR Amsterdam.

Geen opmerkingen: