dinsdag, mei 27, 2008

CSC, Accenture en EDS geen populaire dienstverleners

CSC, Accenture en EDS geen populaire dienstverleners | Nieuws | ICT-branche | Computable.nl

ICT-branche / Nieuws

21-05-2008 08:43 | Door Jolein de Rooij | Tags: Onderzoek, Imago | Gerelateerde bedrijven: Accenture, TNS NIPO, EDS International, CSC Computer Sciences | Er is 1 reactie op dit artikel | Permalink

CSC, Accenture en EDS geen populaire dienstverleners

contract deal uitbesteding

Uit Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van de vijftig grootste ict-dienstverleners in ons land blijkt dat CSC, Accenture en EDS het vaakst onderaan de lijst van dienstverleners eindigen als het gaat om beoordelingen van allerlei aspecten van hun prestaties.

CSC, Accenture en EDS scoren het laagst in Computable's jaarlijkse onderzoek naar het imago van de vijftig grootste ict-dienstverleners dat door TNS NIPO is uitgevoerd onder ruim tweeduizend ict'ers. EDS scoort het laagste gemiddelde rapportcijfer van alle onderzochte dienstverleners: een 6,1. Ook Accenture gooit lage ogen, vooral op het gebied van prijs (5,6) en het vermogen binnen budget te blijven (5.9). Het volledige onderzoek is terug te vinden in de ICT Services Guide.

Rapportcijfers Nederlandse dienstverleners

 

Deelaspect

Gemiddeld Rapportcijfer

Laagste scores

Kennis / knowhow

6,8

EDS (6,5)

Centric (6,4)

CSC(6,3)

Prijs

6,2

IBM (5,9)

Gartner (5,8)
Accenture (5,6)

Kwaliteit van de dienstverlening

6,6

CSC (6,3)

Accenture (6,3)

EDS (6,2)

Betrouwbaarheid

6,7

CSC (6,4)

Accenture (6,3)

EDS (6,2)

Nakomen van de tijdsplanning

6,6

Accenture (6,1)

KPN/Getronics (6,0)

EDS (5,9)

Binnen het overeengekomen budget blijven

6,5

Logica (6,2)

EDS (6,0)

Accenture (5,9)

Manier van communiceren met klanten

6,6

Accenture (6,3)

KPN/Getronics (6,1)

EDS (6,0)

Gemiddeld rapportcijfer

6,6

CSC (6,3)

Accenture (6,1)

EDS (6,1)

Verantwoording onderzoek Mazars Berenschot

Mazars Berenschot stelde in opdracht van Computable een lijst samen van de vijftig grootste Nederlandse dienstverleners. Ramon Schuitevoerder van Mazars Berenschot: "Wij hebben deze lijst samengesteld op basis van financiële gegevens van de diverse ondernemingen zoals deze bij de KvK bekend zijn. Belangrijke noot bij deze lijst is dat ICT-dienstverleners volgens onze definitie hoofdzakelijk actief zijn op het gebied van ICT-consultancy en/of ICT-detachering. Hierdoor bevinden zich geen ondernemingen in de lijst die als hoofdactiviteit software-/hardware-/-productie/-reselling doen.
Voor vragen over de selectie van de vijftig grootste Nederlandse dienstverleners kunt u terecht bij Ramon Schuitevoerder, Mazars Berenschot, Corporate Finance B.V.: ramon.schuitevoerder@mbcf.nl , + 31 (0) 20 - 20 60 331

Verantwoording onderzoek TNS NIPO

Bedrijven of instellingen die gebruikmaken of hebben gemaakt van ict-dienstverleners, hebben de vragenlijst via de e-mail toegestuurd gekregen. 2146 respondenten hebben uiteindelijk vragen beantwoord, over hun ervaringen met, of kennis van  ict dienstverleners in verschillende segmenten.
Voor elk van de 20 besproken segmenten werden bedrijven beoordeeld op zeven criteria: kennis, prijs, kwaliteit van de dienstverlening, betrouwbaarheid, nakomen van tijdsplanning, binnen het overeengekomen budget blijven en manier van communiceren met klanten. De laatste drie onderdelen zijn alleen voorgelegd aan respondenten die ervaring hebben met het te beoordelen bedrijf. De overige onderdelen werden beoordeeld door respondenten die het bedrijf (van naam) kennen of ervaring met het bedrijf hebben. De waardering vond plaatsop basis van een schaal van 1 (zeer slecht) tot 10 (uitstekend).
Per segment hebben de respondenten ook aangegeven wat ze de belangrijkste criteria vinden. Hieruit zijn wegingsfactoren berekend, die vermenigvuldigd met de waarderingspunten een puntenaantal opleverden, waarop de posities in de uiteindelijk top -lijsten zijn gebaseerd.
Voor vragen over het onderzoek kunt u terecht bij Maarten Tol, Project Manager Media & Advertising TNS NIPO: maarten.tol@tns-nipo.com.

Geen opmerkingen: